Sunimprof Rottaprint produce etichete inteligente. Proiectul pilot este dezvoltat impreuna cu producatorul transilvanean de vinuri Jelna
Sunimprof Rottaprint, una dintre cele mai mari companii de pe piata locala ce activeaza in domeniul producerii de etichete autoadezive, a inceput recent sa realizeze etichete inteligente interactiune digitala, in parteneriat cu firma de software clujeana Intuitivia Technologies.
Initiativa reprezinta o premiera nationala, iar pentru proiectul pilot este dezvoltat in parteneriat cu producatorul transilvanean de vinuri Crama Jelna, pentru un numar limitat de sticle de vin dintr-un sortiment nou lansat. Noile etichete inteligente au un tag NFC (Near Field Communication) aplicat, care contine informatia pe care producatorul doreste sa o transmita si pe care o poate modifica in timp real. Acestea vor putea fi scanate de la 2 cm distanta cu un smartphone care are tehnologia NFC activata.
Sunimprof Rottaprint a realizat acest nou tip de produse in parteneriat cu firma de software clujeana Intuitivia Technologies, care, pe baza tehnologiei Internet of Things, a dezvoltat platforma software cu ajutorul careia brandurile pot sa realizeze o interactiune bidirectionala cu utilizatorii sau consumatorii.
„Ne plac tehnologiile noi, iar investitiile in cercetare si dezvoltare sunt prioritatea numarul 1 a Sunimprof Rottaprint. Cautam in permanenta modalitati pentru a realiza produse inovatoare pentru clientii nostri, si luam in considerare dezvoltarea bazata pe tehnologia IoT (Internet of Things). Asa cum putem controla functionarea centralei sau a sistemului de monitorizare de acasa direct de pe telefonul mobil, de acum ne vom putea conecta la fiecare produs. Sa ne imaginam ca doar cu o simpla scanare a etichetei zaharului, de exemplu, putem avea o reteta anume pe telefonul mobil, putem afla povestea produsului sau de unde provin ingredientele. Ne asteptam ca brandurile care doresc sa adauge ceva nou si inovator in campaniile lor de promovare si care isi doresc sa tina o legatura stransa cu clientii lor sa apeleze in scurt timp la etichetele inteligente”, declara Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint.
Etichetele cu tag NFC pot fi folosite in orice industrie si sunt un instrument util pentru specialistii in marketing. Potrivit companiei, avantajele folosirii acestui tip de etichete sunt multiple, atat pentru branduri, cat si pentru consumatorii finali. Brandurile au posibilitatea sa comunice in orice moment direct si bidirectional cu fiecare dintre clientii lor, sa realizeze promotii si continut in timp real, inclusiv la produsele aflate deja la raft. De asemenea, pot beneficia de protectie impotriva produselor contrafacute si pot realiza cercetari concludente despre obiceiurile de consum.
In ceea de priveste consumatorii, acestia au acces pe loc la informatii despre produs sau brand, care ii pot ajuta la decizia de cumparare, pot participa mai usor la promotii si au posibilitatea sa verifice autenticitatea produsului. Totodata, cu ajutorul sistemului si a platformei software dezvoltate de Intuitivia Technologies, consumatorii vor putea transmite un feedback in timp real, iar brandul le va putea raspunde.
Sunimprof Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografica producatoare de etichete autoadezive din Romania. Cu o experienta de 27 ani, compania cu sediul in Apahida, jud. Cluj, detine in prezent 4 centre logistice in Romania: Timisoara, Brasov, Ilfov, Pascani si 2 centre logistice in Ungaria si Germania, in care lucreaza peste 250 de angajati. In 2017, Sunimprof Rottaprint a livrat produse in 14 tari din Europa, Asia si Statele Unite ale Americii.
Cmentariile sunt închise