Tendinte pe piata romaneasca: Incep sa apara primele food hall-uri si parcuri de food permanente
Potrivit mai multor informatii aparute pe parcursul acestui an, piata romaneasca de Horeca se pregateste sa “primeasca” un nou concept: food hall-ul. Intr-un raport ce sintetizeaza trendurile aparute la nivel international in segmentul Food&Beveraje, denumit “The global food & beverage market – What’s on the menu?”, compania de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield semnaleaza raspandirea conceptului de food hall in Vestul Europei, cu posibilitati de extindere pana in Europa Centrala si de Est.
Conceptul food hall a fost dezvoltat in SUA in ultimii zece ani de catre proprietarii de mall-uri, care au decis sa extinda cunoscutul concept food court din centrele comerciale si in alte spatii. Conform definitiei prezentate de catre consultantii Cushman & Wakefield, “food hall-ul modern pune accent pe o varietate gastronomica autentica si de calitate, reunind un numar mai mare si mai variat de operatori”. Pentru operatori, printre beneficii se numara contracte pe termen mai scurt decat in cazul unei locatii traditionale permanente sau utilizarea in comun a spatiilor de servire a mesei.
Potrivit datelor cuprinse in raportul realizat de Cushman & Wakefield, in SUA sunt deja peste 100 de food hall-uri. Un alt concept de succes in strainatate mixeaza piata de produse proaspete cu zonele ce cuprind diverse restaurante.
Toamna incepe cu un prim anunt materializat in acest sens, si anume Wahaka Street Food Park, un “parc” de restaurante permanent in care vor fi prezenti peste 20 de operatori, parte a grupului de restaurante MGC. Wahaka Street Food Park este un proiect al grupului de restaurante MGC si reprezinta o investitie de circa 200.000 de euro. Proprietarul este Paul Nicolau, care mai detine si locatiile Taverna Racilor si SeaFood Shaorma.
“Parcul” are circa 2.000 de mp, iar aici se vor gasi preparate din fructe de mare, burgeri, mancare chinezeasca, clatite etc. este programat sa se deschida pe 28 septembrie a.c.
Un alt proiect va fi dezvoltat de catre proprietarii Boutique du Pain, care au in plan deschiderea conceptului Boutique Food Hall tot in aceasta toamna. Acesta va fi amplasat in cladirea de birouri The Bridge, din apropierea pasajului Basarab din Bucuresti, pe un spatiu de circa 1.000 mp, unde vor fi amenajate bucatarii diferite pentru burgeri, pizza si salad bar, bucatarie asiatica si mediteraneana. Ce va fi diferit fata de definitia food hall-ului este ca aici va functiona un singur operator. Boutique Food Hall va avea in jur de 50 de angajati, pentru ca la pranz sa poata fi deservite 500 de persoane.
Anul viitor este planificat un alt concept de acest tip, ce apartine antreprenorului Florin Balu, cel care a fondat acum multi ani lantul de restaurante Snack Attack. Acesta a inchiriat un spatiu de circa 1.000 mp in Piata Floreasca pentru a dezvolta un food hall cu un numar de aproximativ 15 tipuri de restaurante cu specific diferit. (Foto: Platea, Spania)
Cmentariile sunt închise