Campania de susținere a business-urilor locale inițiată de foodpanda continuă cu povestea trickSHOT, spusă chiar de fondatorul conceptelor sub umbrela trickSHOT, Ion Tănăsescu. Experiența sa antreprenorială în mai multe industrii, cunoștințele aprofundate despre arhitectura din spatele unei afaceri în domeniul serviciilor și flerul de a simți piața au concurat la crearea unor concepte horeca puternice, care au reușit să se adapteze rapid crizei generate de pandemie.
Care este povestea trickSHOT?
Brandul trickSHOT a luat naștere în mai 2014, cu prima locație deschisă în Mall Promenada, sub conceptul Bowling & Restaurant, cristalizat ulterior în poziționarea #FunDining odată cu deschiderea celei de a doua locații în Mega Mall, în toamna lui 2017.
În 2019 mi-am propus să creez un concept care să continue valorile brandului trickSHOT (gust, ingrediente de calitate, dar și o experiență leisure într-o proximitate office), însă destinat unui alt context din viața consumatorului. Astfel a luat naștere prima locație trickSHOT Food Market, gândită ca un spațiu urban, cu un design modern, în care oaspeții pot accesa 10 stații culinare, cu specific divers și un bar cu mixuri moderne.
În prezent, grupul trickSHOT include două locații, parte din conceptul #FunDining – trickSHOT Promenada și trickSHOT Mega Mall, o locație în Iride Business Park, sub conceptul nou de trickSHOT Food Market, o unitate de producție de mari dimensiuni, utilata cu echipamente de ultima generatie, precum și o firmă de import-export ingrediente și produse specializate HoReCa.
Ce ne puteți spune despre specificul culinar și preparatele-fanion ale restaurantului?
Specificul culinar este internațional, gândit astfel tocmai pentru a satisface cele mai pretențioase gusturi, dar și pe cele obișnuite. Ne-am raportat la obiceiurile de consum ale oaspeților care ne calcă pragul și care, cei mai mulți, sunt persoane care călătoresc mult și doresc să regăsească și în meniul nostru gusturile lor preferate.
Burgerii, pizza la cuptor pe lemne cu blat napoletan și steak-urile sunt preparatele fanion pregătite în restaurantele trickSHOT.
Preparatele din carne de vită Black Angus România sunt tranșate în unitatea noastră de producție, după o metodă artizanală, păstrând cele mai ridicate standarde de calitate și igienă. Maturarea cărnii se efectuează în vitrine speciale de maturare, durata fiind între 14 şi 28 zile, iar păstrarea cărnii în vederea maturării la 2ºC reprezintă cea mai bună cale prin care microorganismele sunt ținute sub control şi riscul dezvoltării acestora este minim.
Preparatele trickSHOT pot fi comandate prin aplicația foodpanda cu 30% reducere și livrare gratuită.
Care este profilul clientului? S-a schimbat, de la debutul crizei, categoria de clienți pe care o targetați?
În ceea ce priveste clientul final, vorbim de un profil de oameni educați, antreprenori sau corporatiști, atenți la ceea ce mănâncă și care caută locații cu personalitate și energie, cu concept, chiar și atunci când pregătesc o ieșire în proximitatea biroului sau a casei. Chiar și într-un mall, în care nu te aștepți să găsești acest tip de concept și atâta atenție la detalii.
Clienții noștri au gustul educat și identifică ingredientele de calitate, chiar și în cele mai simple preparate.
Cum v-ați adaptat modelul de business după începutul crizei generate de pandemie?
Am făcut fix ce încercăm să facem mereu: ne uităm la contextul de viață al clientului și ne adaptăm lui, în stilul nostru, păstrându-ne personalitatea.
Astfel, am închis locațiile și ne-am mutat operațiunile în zona de producție, unde putem să operăm păstrând absolut toate măsurile de igienă și siguranță.
Apoi am deschis o divizie nouă, de mâncare gătită pentru familie, așa numită mâncare ”la oală”. Experiența cu trickSHOT Food Market ne-a ajutat să identificăm preparatele pe care le preferă oamenii pentru acasă și, în doar două săptămâni, eram gata cu un meniu nou, cu rețetare, cu un modul de e-commerce pe site, cu servicii de logistică și cu o nouă comunicare.
Între timp, am realizat că profilul clientului #FunDining are și alte nevoi și am decis să lansăm linia de produse de măcelărie gastronomica, ready-to-cook, cu livrare acasă. Vita Maturată, produsele procesate de noi după metode proprii (unele artizanale) sunt un trademark al nostru și am vrut să le oferim în continuare acest produs clienților trickSHOT.
Câți angajați aveți și în ce procent a rămas activă echipa pentru a acoperi zona de delivery?
Grupul are în total 250 de angajați. În acest moment, operăm cu 10% dintre angajați, restul find în șomaj tehnic.
Ne-am propus să nu renunțăm la oameni și am făcut tot posibilul să găsim soluții pentru a nu încheia niciun contract de muncă în această perioadă.
Cum s-a schimbat ritmul de lucru în această perioadă și cum estimați că va arăta businessul dvs. după încheierea acestei crize?
Locațiile trickSHOT, în ritm normal, au o medie de 2.500 de oaspeți pe zi. Nici nu se poate compara ritmul de acum cu ritmul normal de lucru. Și nici nu ne-am propus asta.
De la inceput, însă, planurile noastre de continuitate au urmărit un singur lucru: să transmitem siguranță angajaților și clienților. Nu am căutat să ”facem profit”, ci am vrut ca angajații noștri, chiar și cei care merg în șomaj tehnic, să simtă că lucrează pentru o organizație solidă, care nu pune lacătul pe ușă la primul seism mai puternic. Și, mai ales, că au unde să se întoarcă la muncă după ce criza va trece.
Suntem un brand care a dovedit și va dovedi că succesul nu este un aspect de noroc. Ci de atenție la piață, atenție la consumator, flexibilitate, poziționare clară.
Considerăm că, atât timp cât tu știi cine ești ca produs și ca brand, orice repliere nu va face decât să îți întărească poziționarea cât timp tu rămâi coerent. Noi asta am încercat să facem cu noile divizii. Și cel mai probabil vom păstra și după criză linia de produse de măcelărie gastronomică, ready-to-cook, urmând să mai observăm așezarea pieței pentru divizia de mâncare gătită.
Ce învățăminte ați tras și ce veți păstra din modificările aduse?
Ca și lecții, avem mai degrabă confirmări:
În primul rând, capitalizarea companiei nu este un moft – firmele nu trebuie să ignore acest lucru, iar antreprenorii au responsabilitatea de a o asigura.
Apoi, asigurările sociale nu sunt o pernă care poate amortiza șocuri puternice. Poate că este momentul să apară soluții mai bune pentru business interruption – atât pentru firme, cât și pentru oameni.
Procedurile clare și cât mai stricte ajută, culmea, la flexibilitatea companiei în caz de furtună, dar o și țin adunată. Iar rapiditatea replierii ține mai degrabă de nivelul de procedurare a proceselor de business.
O abordare etică a relației cu clienții îți va aduce capital de susținere din partea lor în perioade tulburi. De asemenea, o abordare etică a relației cu furnizorii te răsplătește cu solidaritate în vremuri tulburi.
O căzătură nu este un semn de slăbiciune. Să renunți la prima căzătură mai zdravănă este.
O echipă are nevoie de un mix de caractere – profesionistul nu poate face nimic față de executantul atent la detalii. Și niciunul nu poate face nimic fără acel angajat cu moralul sus, care poate mobiliza oamenii și poate aduce încrederea în viitor.
Și, cea mai importantă: Nimic nu se poate face fără oamenii potriviți.
Cmentariile sunt închise