Un tanar student al Universitatii de Arte a castigat a doua editie Design the illy can, lucrarea sa fiind imprimata pe 20.000 de cutii de cafea
Tanarul student Marius Iulian Stan este castigatorul celei de-a doua editii a concursului Design the illy can, lucrarea sa fiind imprimata pe 20.000 de cutii ce vor fi disponibile pe piata din Romania incepand cu luna iunie 2017. Lucrarea castigatoare a fost prezentata in cadrul unei expozitii de arta care a avut loc la galeria Galateca si a reunit creatiile artistilor consacrati, parte din illy Art Collection, precum si cele mai bune 20 de opere inscrise in competitia Design the illy can, editia a II-a. Acestea au fost selectate dintr-un total de 328 de lucrari realizate de peste 160 de tineri pasionati de design din intreaga tara, de catre un juriu format din: Carlo Bach, art & creative Director illycaffè, Mihnea Ghildus, designer de produs si fondator Dizainar, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iasi, si Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universitatii de Arta si Design din Cluj-Napoca.
Marele premiu, constand in design-ul imprimat pe cutia de cafea illy si participarea la cursul Disruptive Market Innovation through Design, organizat de Royal College of Arts UK in vara anului 2017, i-a fost acordat lui Marius pentru lucrarea Magic Moment.
„Opera propune surprinderea momentului in care ne bem cafeaua. Aceasta din urma este de fapt modul prin care ne incepem ziua si, de multe ori, ne-o si continuam. Plecand de la aceste premise, am ales sa ilustrez ideea abstractizata a unor fluide ce reprezinta cafeaua in esenta ei. Culorile folosite sunt vii deoarece exprima efectul pe care ni-l da, de multe ori, cafeaua – ne umple de energie oferindu-ne, astfel, mai multe perspective asupra timpului si modului in care il folosim”, a declarat Marius Iulian Stan, student la sectia de design grafic a Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti.
Numele sau se alatura unei liste impresionante de artisti care, intr-un sfert de secol, au semnat creatiile illy Art Collection, printre care se numara: Michelangelo Pistoletto, Marina Abramovic, Anish Kapoor, James Rosenquist, William Kentridge, Yoko Ono si Gillo Dorfles. Acest proiect special a luat nastere in 1992, cand Francesco Illy, fondatorul brand-ului illy, a invitat cateva personalitati ale artei contemporane sa isi puna amprenta pe ceasca de cafea desenata de Matteo Thun.
Colaborarile illycaffè in domeniul artei au luat, de-a lungul timpului, si alte forme: prin contributii importante la crearea si expunerea artei contemporane, sustinerea tinerilor artisti, implicarea in literatura, sustinerea unor evenimente sau deschiderea de spatii menite sa aduca arta mai aproape de publicul larg.
Competitia a fost organizata in perioada 21 octombrie – 11 decembrie 2016 de catre Pro Brands Distribution, reprezentantul illycaffè in Romania. Expozitia Design the illy can va fi itineranta, cele 20 de lucrari premiate urmand sa fie expuse in mai multe universitati de arta din tara.
Cmentariile sunt închise