Ursus Breweries a ajuns la o cota de piata de 34% in Horeca si vizeaza impulsionarea vanzarilor de bere la draft
Consumul de bere la draft in locatiile Horeca ramane inca la un nivel scazut in Romania, fata de alte tari europene, situandu-se la circa 4% din piata de bere, comparativ cu tari precum Irlanda sau Cehia unde berea la draft atinge pana la 40-50% din piata. “Ponderea berii la draft creste usor, de la un an la altul, dar este inca scazuta in Romania, desi operatorii din Horeca beneficiaza de o reglementare din 2015, in urma careia TVA-ul pentru berea la draft este de 9%. Eu cred ca horecarii ar avea mai mult de castigat daca ar vinde mai multa bere la draft decat bere la sticla. Peste tot, berea la draft este considerata cea mai buna, cea mai proaspata. Am fost surprins ca in Romania nu este la fel, probabil ca de vina sunt anumite prejudecati. De asemenea, am fost surprins cand am aflat ca unele locatii nu mai vand bere la draft incepand cu luna septembrie, pentru ca este asociata cu consumul la terasa. Berea la draft se consuma oricand, si cred ca poate genera un profit mai mare pentru locatii. Dar inca este o provocare pentru noi sa impulsionam acest segment de piata”, a declarat Tiarnán Ó hAimhirgín, Vicepresedinte de vanzari si distributie Ursus Breweries in cadrul unei intalniri cu presa economica.
Reprezentantul Ursus a mai precizat ca pentru impulsionarea consumului de bere la draft, compania detine o echipa prin care asigura consultanta, instruire si mentenanta pentru locatiile care doresc sa vanda bere la draft. De asemenea, compania a implementat un program denumit “Berea asa cum trebuie”, ce a avut drept scop educarea consumatorilor, dar si a barmanilor, ca o bere la draft trebuie servita intr-un anumit fel. “O Timisoreana nepasteurizata trebuie sa fie intr-un pahar de Timisoreana nepasteurizata, nu intr-un pahar de Ursus sau de Timisoreana Lux sau Grolsch. Berea la draft trebuie sa aiba doua degete de spuma si trebuie sa fie rece,sa aiba intre 4 si 7 grade”, a detaliat Tiarnán Ó hAimhirgín.
la randul sau, Mihai Barsan, Vicepresedinte de Marketing Ursus Breweries a oferit cateva detalii despre piata berii, in general, si cateva estimari legate de evolutia vanzarilor companiei. Potrivit acestuia, in primele sase luni ale acestui an vanzarile companiei au crescut cu circa 6% in volum, sustinute in principal de brandurile Timisoreana, Ciucas si Ursus, in timp ce piata totala de bere a inregistrat un avans de 2%.
Conform datele prezentate, compania a ajuns la o cota de piata de aproximativ 35%, iar in ceea ce priveste cotele de piata detinute in cele trei canale de distributie situatia arata astfel: 36% in IKA, la fel ca si in TT, in timp ce cota de piata in Horeca este de 34%.
Ursus Brewerie a devenit parte a Asahi Group Holdings Ltd la 31 martie 2017, odata cu finalizarea achizitiei fostelor operatiuni de afaceri si marci detinute de SABMiller in Europa Centrala si de Est. Din mai, noua companie functioneaza sub numele de Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL).
Marcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: URSUS, Timisoreana, Ciucas, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Redd’s, Stejar, Azuga, Pilsner Urquell si St Stefanus. Asahi Group Holdings este o afacere globala, cu operatiuni in peste 100 de tari din intreaga lume, in domenii precum productia de bere, a bauturilor alcoolice, a bauturilor racoritoare si a produselor alimentare. In industria berii, Asahi detine un portofoliu diversificat, care include marcile simbol Asahi Super Dry, Peroni si Grolsch.
Cmentariile sunt închise