Vasi Andreica – proprietarul lanțului de cafenele Ted’s Coffee Co și al Coffee Shop Solutions
Care au fost cele mai mari provocări ale lui 2018?
De departe, cea mai mare provocare a fost lipsa de personal calificat și mișcările foarte dese în această zonă. Problema reprezintă în continuare o piedică în dezvoltarea companiilor, realitatea fiind că nu poți să-i oferi unui angajat un nivel salarial ca și cel din afară. Chiar dacă ne dorim acest lucru, din păcate nu e sustenabil din punct de vedere economic în acest moment. Să sperăm că în câțiva ani, o dată cu creșterea economică și cu anumite programe guvernamentale, se vor diminua aceste diferențe și a pleca la muncă în altă țară să nu mai fie o soluție bună.
Care au fost cele mai mari realizări din 2018?
Pentru noi, anul 2018 a fost în an plin de realizări: mutarea companiei într-un sediu nou, modern, inaugurarea training center-ului și mărirea rețelei existente de cafenele fiind câteva dintre aceste satisfacții. Ne-am dezvoltat portofoliul de produse și ne-am crescut numărul de clienți, mai ales în zona de hoteluri premium, lucru care ne-a oferit mari satisfacții.
Care vor fi cele mai mari provocări în 2019?’
Piața „out of home” este într-o continuă schimbare, prin urmare avem parte de provocări în fiecare zi. Paradigma în care se afla astăzi piața Horeca este una nouă; dacă am face o analiză la cum arăta acum 5 ani această piață și cum arată ea astăzi, am vedea diferențe mari, atât în ceea ce privește obiceiul de consum, cât și în ceea ce privește relația cu furnizorul. Aceasta din urmă, relația furnizor-client, devine una de parteneriat în care lucrurile precum instruirea personalului și implementarea de produse și concepte noi devin mult mai importante decât o ofertă de preț foarte bună.
Care vor fi cele mai mari oportunități în 2019?
Oportunitățile vin din zona de inovație. Cred că în continuare vor fi schimbări în Horeca, locațiile încercând să-și surprindă clienții cu lucruri noi, produse fashion, moduri de servire inovative, în general vor încerca să fie diferiți fata de competiție prin aceasta urmărind fidelizarea clienților. Mai mult decât oricând cred că o companie care va înceta să inoveze, va intra pe o pantă descendentă. Prin urmare, asta vom face și noi, vom continua să ne surprindem clienții aducând în Horeca cele mai noi concepte existente în piață, urmărind îndeaproape alte piețe și participând la cât mai multe târguri de profil pentru a urmări trendurile.
Care este cel mai important obiectiv personal de business pentru noul an?
Obiectivul rămâne același în fiecare an, mai exact consolidarea poziției de partener de încredere pentru clienții noștri. Vrem să fim prima opțiune când este vorba despre tot ce apare nou Horeca. Credem că suntem într-un context favorabil și putem gândi și în acest an o creștere a cifrei de afaceri cu 20%.
Înapoi la articolul principal: Manageri Horeca de top: provocările și oportunitățile pentru 2019 vs 2018
Cmentariile sunt închise