Veniturile grupului hotelier Orbis s-au majorat cu peste 5% in 2017, pana la 343,5 milioane de euro
Grupul hotelier Orbis a inregistrat venituri totale de 343,5 milioane euro in 2017, reprezentand o crestere de 5,4% fata de 2016. „In consecinta, compania a obtinut un EBITDA operational remarcabil, de 110,3 milioane EUR, si a inregistrat o crestere extraordinara de doua cifre + 20,2%, fata de anul precedent. De asemenea, cresterea profitabilitatii si generarea de marje mai mari (de exemplu, +4 puncte procentuale la nivelul EBITDA) au reprezentat o dovada clara a unei gestionari eficiente, luand in considerare situatia dificila de pe piata muncii”, precizeaza oficialii Orbis.
Potrivit comunicatului emis de grup, rezultatele au fost influentate si de mediul macroeconomic favorabil in intreaga regiune a Europei de Est, iar cele mai performante piete au fost Budapesta, Varsovia si Praga, cu cresteri de doua cifre ale RevPAR. In total, indicatorul RevPAR al hotelurilor Orbis in 2017 a crescut cu 6,5% (pana la 43,4 EUR) fata de 2016. Cresterea a fost posibila in mare parte datorita evolutiei tarifului mediu, in crestere cu 5% pe an, care a rezultat, printre altele, din managementul activ al veniturilor si o concentrare mai buna pe clientii ad-hoc care au fost contribuabili mai mari.
„Rezultatele excelente pe care le-am obtinut in 2017 dovedesc directia corecta a planului strategic Orbis, prin urmare confirm cu tarie declaratia noastra asumata si capacitatea de a crea valoare pentru actionarii nostri pe viitor, pe baza strategiei de Performanta, Portofoliu si Oameni (People). Atingerea consecventa a obiectivelor noastre a fost apreciata de investitorii nostri, fiind printre primele 10 cele mai performante companii de talie medie in 2017, cu o rentabilitate de +27% a actiunilor pentru anul respectiv. Privind in perspectiva, avem inca aspiratii de a accelera cresterea Orbis in lunile urmatoare, avand in vedere pozitia puternica de capital si experienta considerabila in derularea proiectelor de investitii. Cred ca transformarea noastra culturala va sustine cresterea companiei in ceea ce priveste imbogatirea relatiilor cu clientii nostri si consolidarea fundatiilor organizationale”, a declarat Gilles Clavie, presedinte si CEO al Orbis
Doua noi piete si 8 noi hoteluri in 2017
In 2017, Orbis a descis 8 hoteluri noi, cu 650 de camere noi si a bifat intrarea pe doua noi piete: Serbia si Bosnia si Hertegovina. De asemenea, si-a consolidat amprenta in regiune prin semnarea a 13 noi acorduri (+1.600 camere noi), ceea ce reprezinta, in total, 38 de proiecte cu peste 5.000 de camere.
Compania continua, de asemenea, proiectele sale proprii, si anume ibis Vilnius Center (164 de camere), ibis Styles Warszawa (178 de camere), care vor fi deschise pana la sfarsitul acestui an.
In plus, pentru a-si sutine cresterea in regiune, Orbis si-a adaugat in portofoliu un nou brand hotelier complementar – Adagio, ce reprezinta piata de aparthoteluri. „Acest pas va permite grupului generarea de profituri suplimentare in locatii de top. Activitatile de dezvoltare si gestionare a activelor ne-au condus la un portofoliu mai diversificat si mai echilibrat, nu numai din punct de vedere geografic, ci si in ceea ce priveste modurile de functionare, avand acum o pondere de peste 40% a activelor usoare. [n. trad. proprietati sub contracte de management si franciza]. In 2017, am facut eforturi pentru a face portofoliul sa functioneze mai eficient, prin intermediul a sase tranzactii de rascumparare a hotelurilor din Ungaria si printr-o serie de proiecte de renovare in locatii emblematice. Pe parcursul anului au fost investite mai mult de 145 de milioane euro din fonduri proprii pentru aceste proiecte. Planurile pentru viitor vizeaza consolidarea pozitiei noastre in regiune, nu numai prin cresterea organica, ci si prin achizitii de hoteluri”, au precizat reprezentantii Orbis Group.
Grupul hotelier Orbis este cel mai mare lant de hoteluri din Polonia si Europa Centrala si de Est. Orbis detine 126 de hoteluri si este singurul licentiator pentru toate brandurile AccorHotels in 16 tari: Bosnia si Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia si Slovenia. Grupul are in total 20.500 camere. Hotelurile opereaza sub brandurile Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles si ibis budget. Aceste branduri, recunoscute in toata lumea, ofera servicii de calitate la diferite standarde, variind de la lux de 5 stele la hoteluri economice de 1 stea.
AccorHotels este un grup lider la nivel global dedicat turismului si stilului de viata, inovator digital, care ofera experiente unice in mai mult de 4.100 de hoteluri, statiuni si resedinte, precum si in peste 3.000 dintre cele mai bune case particulare din intreaga lume. Beneficiind de dubla expertiza in calitate de investitor si de operator, prin diviziile sale HotelServices si HotelInvest, AccorHotels opereaza in 95 de tari.
Cmentariile sunt închise