Viziunea Hotel Bordeaux pentru derularea unei afaceri de succes în Horecs în 2024

În fața unui context economic incert, piața HoReCa ar putea fi destabilizată puternic în 2024. Astfel, pentru a rezista și pentru a continua să se dezvolte, business-urile din domeniu vor trebui să depășească noi bariere de investiție, abordare în activitate și mentalitate și să ajungă la nivelul de calitate necesar și așteptat de consumatori, arată reprezentanții Hotel Bordeaux și restaurantul Stage, unele dintre principalele business-uri din HoReCa din Galați.

  Piața HoReCa va da un examen serios în 2024, de trecere la următorul nivel de calitate în toate aspectele afacerii – de la alimente, servicii, igienizare până la angajați, în care este nevoie de investiții considerabile pentru atragerea și păstrarea lor. Nu mai este suficient ca angajații doar să prepare mâncarea și să servească clienții, ci este esențial să aibă un rol activ în satisfacerea și fidelizarea clienților, indiferent de poziționarea restaurantului. Românii așteaptă calitate, chiar dacă localul este unul exclusivist sau nu. Românii, când merg la restaurant, vor să trăiască o experiență desăvârșită”, punctează Ana Savin, proprietar Hotel Bordeaux și al restaurantului de nice-dining Stage, un concept unic în România, și un important antreprenor în HoReCa în Galați.

Iată ce va defini piața HoReCa în 2024 în opinia antreprenoarei Ana Savin:

Afacerile vor adopta proceduri clare pentru succes durabil – Cu un mediu economic volatil, proprietarii de restaurante vor lua toate măsurile necesare pentru a-și asigura succesul pe piață. Vor fi nevoiți să creeze proceduri clare pentru fiecare segment al afacerii lor și să implementeze cele mai înalte standarde de calitate și servicii în orice aspect al business-ului pentru succes de durată.

Investiții în talente și fidelizarea angajaților – Recrutarea și menținerea unui personal de calitate sunt esențiale într-o piață competitivă, iar proprietarii de restaurante și hoteluri care își doresc să iasă în evidență într-un mod pozitiv vor aloca resurse suficiente pentru campanii de recrutare consistente, fidelizare și securizare a angajaților existenți. O echipă motivată și dedicată contribuie semnificativ la experiența clienților și, în definitiv, la succesul restaurantului.

Inovare în servicii și calitatea preparatelor – Într-o lume în care așteptările clienților sunt din ce în ce mai complexe și evoluează rapid, restaurantele care vor succes pe termen lung vor deveni și mai agile și inovatoare în 2024. Antreprenorii vor miza pe inovare pentru a se adapta la preferințele clienților existenți și vor menține sau chiar vor ridica standardul preparatelor pentru a atrage și fideliza clienții. Orientarea către produse din ferme și către producători locali este posibil să ia amploare și în România, aspect care va susține dezvoltarea antreprenorială locală.

Sustenabilitatea, ingredientul care va face diferența – Accentul pe responsabilitate socială devine din ce în ce mai evident în deciziile de afaceri în 2024, an în care sustenabilitatea va deveni un trend suprem. Antreprenorii din HoReCa recunosc importanța respectului față de mediu și comunitate, ceea ce va conduce la dezvoltarea unor practici mai durabile și la construirea unei reputații pozitive.

 

De exemplu, tot mai multe restaurante din București apelează la un concept inovator de sustenabilitate referitor la apă, concept pe care ne dorim să îl implementăm și în restaurantul nostru. În principiu, acest concept presupune folosirea unui dispozitiv special de apă și a sticlelor reutilizabile, ceea ce înseamnă că eliminăm reciclarea, menținând în același timp prospețimea apei oferită clienților”, declară Ana Savin.

Accent pe experiențe exclusiviste și în orașe mici – Știm că București, Cluj-Napoca, Constanța, Iași și Timișoara sunt orașe etalon din perspectiva experiențelor exclusiviste oferite clienților, însă piața HoReCa este constrânsă să se îmbunătățească și vor apărea localuri care vor inova și vor adapta concepte noi. Galați, de exemplu, se remarcă tot mai mult pe acest segment, fiind un interes tot mai mare din partea locuitorilor pentru experiențe culinare remarcabile.

 

Noi, la Stage, am introdus și patentat un nou concept: nice-dining. Ideea este de a îmbina mâncarea delicioasă cu prezentarea spectaculoasă și cu porțile generoase. Acest lucru ne-a ajutat, nu doar să ne diferențiem, dar și să ne poziționăm drept un restaurant regional de top”, explică Ana Savin.

Piața HoReCa devine mai puternică – În ansamblu, chiar daca s-ar putea contracta, piața HoReCa devine mai puternică și mai solidă datorită abordării inovatoare, adaptării la tehnologie și angajamentului față de sustenabilitate. Această evoluție promițătoare indică oportunități semnificative pentru dezvoltarea sectorului și oferă consumatorilor experiențe gastronomice îmbunătățite și durabile.

Industria HoReCa va prospera în ciuda provocărilor. În anul 2024, anticipăm că piața HoReCa va cunoaște o consolidare semnificativă, devenind mai puternică și mai solidă ca niciodată. Antreprenorii din industrie adoptă strategii inovatoare și orientate către calitate, transformând HoReCa într-un sector robust și rezistent”, conchide Ana Savin.  

Deschis în 2015, Hotel Bordeaux a devenit unul dintre cele mai importante unități de cazare din Galați, în special pe segmentul business, înregistrând până în prezent aproape 3.000 de oaspeți din România și străinătate.

Restaurantul Stage, situat la ultimul etaj al hotelului Bordeaux, este și primul restaurant nice-dining din Galați, un concept patentat de antreprenoarea Ana Savin, contribuind astfel la dezvoltarea pieței regionale de restaurante exclusiviste.

Cmentariile sunt închise